InfoPEERs s-a desfășurat în perioada 21-25 octombrie 2024, în Timișoara, România. Cursul de formare InfoPEERs, dezvoltat de ERYICA, a fost organizat de Fundația Națională pentru Tineret și găzduit de FITT Timișoara, ca parte a proiectului Youth Work 2.0, finanțat de Municipiul Timișoara prin Centrul de Proiecte Timișoara și co-finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+. Scopul principal al acestui training a fost dezvoltarea abilităților de educație peer-to-peer ale tinerilor participanți, oferindu-le metode și competențe necesare pentru a facilita accesul la informații corecte și a promova înțelegerea importanței informării în rândul tinerilor. Programul a fost conceput pentru a combina dezvoltarea personală cu experiența practică, punând un accent puternic pe colaborarea interculturală și schimbul de idei.

Trainingul a reunit 15 participanți din șase țări, respectiv Moldova, Suedia, Spania, Tunisia, Iordania și România, dintre care 10 internaționali și 5 locali. Această diversitate culturală a oferit un cadru unic pentru un schimb valoros de perspective și experiențe, contribuind la dezvoltarea empatiei, toleranței și înțelegerii diversității. Participanții locali au avut oportunitatea de a interacționa cu tineri din alte culturi, consolidând astfel un mediu de învățare deschis și dinamic.

Programul a fost structurat pe parcursul a cinci zile, fiecare având o temă centrală care a inclus introducerea în educația peer-to-peer, explorarea instrumentelor educaționale interactive și simularea sesiunilor de facilitare și consiliere. Activitățile interactive, precum exercițiile de echipă, sesiunile de brainstorming, simulările practice și atelierele de lucru, au contribuit la consolidarea spiritului de echipă, a abilităților de comunicare și a competențelor organizatorice ale participanților. De exemplu, în a doua zi, o activitate colaborativă de grup a fost concepută pentru a testa și dezvolta aceste abilități, în timp ce zilele finale au inclus sesiuni practice în care participanții și-au asumat rolul de educatori de tip peer, aplicând cunoștințele dobândite și primind feedback constructiv. Totodată, participanții au avut ocazia de a explora orașul Timișoara în cadrul unui tur ghidat, ceea ce a adăugat o dimensiune culturală experienței lor.

La finalul trainingului, participanții au dobândit competențe esențiale pentru facilitarea discuțiilor, promovarea accesului la informații relevante și utilizarea tehnicilor de educație peer-to-peer în organizațiile lor. Aceștia au fost capabili să elaboreze și să susțină sesiuni de informare, demonstrând astfel înțelegerea principiilor de educație peer-to-peer și abilitățile necesare pentru a le aplica în mod practic. Accesul la training a fost restrâns, participarea fiind condiționată de un proces de selecție pe baza unui apel public, ceea ce a asigurat că participanții erau deja implicați în activități pentru tineret și motivați să aplice metodele învățate în comunitățile lor.